Parallax shape - VRROOM.nl

Unilever XR Experience

VR Experience: Unilever End of Year XR party

In samenwerking met DBK | Masters in Online Business

Unilever End Of Year XR Party 2020

Voor multinational Unilever hebben wij een XR (cross-reality) ervaring mogen ontwikkelen. Unilever is een wereldwijde organisatie met meer dan 400 aangesloten merken. Allen willen ze een bijdrage leveren aan het verduurzamen van het dagelijks leven.

Het XR platform biedt een virtuele wereld in kerstachtige sferen. Verschillende activiteiten maken het mogelijk om op een leuke manier kennis te maken met de vele aangesloten brands van Unilever. Het doel van de experience was een feestelijke afsluiting van 2020 en een goed uitzicht op 2021.

Toffe samenwerking

Het was tijdens het evenement belangrijk dat de kernwaarden van Unilever sterk naar voren kwamen. Ze staan voor diversiteit, inclusiviteit en duurzaamheid. Dit hebben we onder andere teruggebracht in de avatars, die in de kleur van de LGBTQIAP-vlag zijn vormgegeven.

In samenwerking met DBK | Masters in Online Business, en de vele aangesloten brands van Unilever, is er een enorm tof product ontwikkeld.

Meer informatie

End of Year event

Het eindproduct is een unieke XR omgeving met greenscreen opnames van meerdere DJ’s en uiteraard, de Kerstman. Het End of Year event vond plaats op de kerstmarkt, midden op Weena in Rotterdam. Bezoekers konden de interactie met elkaar aangaan en virtueel over de kerstmarkt lopen.

Met diverse eigen sprekers en activiteiten als curling, schaatsbaan, hottub, het vangen van vegetarische worst, Lipton ice-tea cocktails, en speciale webcamrooms. Een event met 4000 bezoekers in Coronatijd! We zijn trots op het resultaat en kijken terug op een uitstekende samenwerking met Unilever.

De Metaverse

Wat is de Metaverse? De metaverse is een online netwerk van virtuele driedimensionale werelden. De gebruiker of bezoeker van de metaverse krijgt er een gevoel van individuele aanwezigheid (al dan niet vertegenwoordigd door een avatar) en ruimtelijk bewustzijn. De wereld van de metaverse speelt zich voor iedereen synchroon en in real-time af.

Je zou de metaverse kunnen zien als de volgende fase van het huidige internet Web3.0: het (nu nog) tweedimensionale, platte internet verandert naar een driedimensionale, ruimtelijke vorm. Het is er altijd, voor iedereen. Net zoals social media het gewone internet hebben veranderd voor het gewone internet.

Social XR

Als je over Social XR praat dan hebben we het over het online ontmoeten van elkaar met een fysieke vorm. Je kan met elkaar praten en zien. Dat is de kracht van Social XR.

Veel bedrijven nemen dit op verschillende manieren op. Denk aan een monteur die ver van je bedrijf uit de buurt is maar er is dringend een probleem. Met een vorm van Social XR kijkt hij live mee en verteld hij hoe je het kan oplossen, en dat zonder zijn huis te verlaten.
Of wil je met vrienden naar een festival tijdens corona? met Social XR kan dat.

Wil jij kijken wat VRROOM voor jouw bedrijf kan betekenen? neem contact met ons op!

Was een super leuke samenwerking! Onder de indruk van jullie team, kunde, creativiteit en flexibiliteit. En dat allemaal in zo'n korte tijd neergezet. Enorm bedankt!

Janneke - Eventmanager Unilever
Wilt u meer informatie over Unilever XR of één van de andere projecten? Vul dan het formulier in.

Informatie aanvragen

  • Beschrijf hier het onderwerp waar u meer over wilt weten.

We nemen binnen een dag contact met u op!

Of bel ons direct op 085 13 02 740